Cykel

Vi gillar att cykla i grupp. Framför allt på landsväg. Alla som är sugna att prova på denna form av cykling är välkomna på våra ordinarie pass, onsdag kl 18 och söndagar kl 9. Samling framför Kommunhuset 10 min innan start.

I cykelsektionen vill vi att alla, nya cyklister såsom rutinerade, ska känna sig välkomna.

Vi cyklar i grupp enligt devisen ”alla ska med”.

Fokus för många av klubbens cyklister har genom åren varit Vätternrundan och vi hjälper gärna till med info och träning om man är sugen på att göra denna klassiker. Dock är det endast en handfull cyklister som genomfört detta lopp de senaste åren. Vore toppen om vi kan samla en grupp som kan köra tillsammans igen!

För info om träningspassen eller träningspass på andra dagar kolla gärna in vår WhatsApp-grupp Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.:

Här kan man också kommunicera och ställa frågor om passen eller allmänt om cykling.

Vi arrangerar också ett grusevenemang(gravel), Elmerajden, där klubbens medlemmar deltar för halva avgiften. Kolla in Elmerajdens Facebooksida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för mer info eller följ på Instagram, @elmerajden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

En bild

Publicerad: 2022-07-03