Häng med i ESRUNNERS WhatsApp grupp! Här snackar vi löpning, letar upp en löpkompis och presenterar träningspass.

ESCRUNNERS löpgrupp

En bild

Ösregn spelar ingen roll :)

#ESCRUNNERS är vår löpgrupp. Oavsett väder och dagsform så springer vi alltid tillsammans varje vecka.
Hur motigt det än kan kännas innan, så går vi alltid därifrån fyllda av energi!

Löpgruppen leds av utbildade ledare och tränare som är certifierade genom Svenska Friidrottsförbundet.

Gruppen träffas varje tisdagkväll, året om. Vi kör gemensam uppvärmning, varierande kort- och långintervaller samt nerjogg – varvat med backträning och löpteknik/löpskolning. Vi springer i närområdet, främst i motionsspår, cykelvägar och bana. Därefter självklart härligt eftersnack under kraftig endorfinpåverkan.

Utöver de uppskattade träningarna så träffas vi i också i flera andra sammanhang. Självklart som deltagare i olika lopp, som funktionärer eller för en ”After Run”. Ibland ses vi till och med i människokläder!

Vi välkomnar glatt nya deltagare – så häng med, du lär inte ångra dig!

Var och en springer efter egen kapacitet. Vi anpassar träningen så både nybörjare så väl som mer erfarna löpare kan vara med. För att trivas hos oss bör du dock klara av att springa 5 km i din egen fart.

Vi vågar lova dig en fin utveckling, oavsett tidigare nivå!

Publicerad: 2022-07-03

Senast uppdaterad: 2024-01-22